• Szkolny Konkurs Wielkanocny rozstrzygnięty!

IV Szkolny Konkurs Wielkanocny został rozstrzygnięty. Zwycięzcą został Marek Ż. z klasy 2a Szkoły Przysposabiającej do Pracy, który zdobył największą liczbę „lajków” za „Jajeczne zajączki”. Pozostali uczniowie którzy wzięli udział w Konkursie otrzymali pamiątkowe dyplomy. Gratulujemy uczestnikom kulinarnych przedsięwzięć i zachęcamy do udziału w następnych edycjach Konkursu😀.

• Akademia z okazji święta Konstytucji 3 maja.

Uroczysta akademia z okazji Święta Konstytucji 3 maja odbyła się w naszej Szkole już w czwartek, 27 kwietnia br. Uczniowie Szkoły, chcąc przybliżyć i utrwalić uczestnikom akademii to ważne wydarzenie przygotowali lekcję, która była okazją do refleksji nad wydarzeniami sprzed 232 lat. Uczniowie recytowali wiersze mówiące o miłości do Ojczyzny, o Konstytucji. Trzeba pamiętać, że choć Konstytucja z 3 maja 1791 roku obowiązywała zaledwie 15 miesięcy, przeszła do historii jako najważniejsze wydarzenie w dziejach I Rzeczypospolitej.
            zdjęcia...

• Poznaliśmy wyniki Konkursu "Wiem co jem".

W wewnątrzszkolnym Konkursie "Wiem co jem" dotyczącym zasad zdrowego odżywiania się i estetycznego podawania posiłków wzięli udział uczniowie Szkoły Przysposabiającej do Pracy. Wyniki przedstawiają się następująco:
            I miejsce klasa Ib
            II miejsce klasa IIe
            III miejsce Marek Ż. z klasy IIa
            Wyróżnienia otrzymali:
            Szymon L. z klasy IIIa, Bartosz Z. z klasy IIIc oraz uczniowie klasy II b.
            Zdjęcia...

• Wycieczka krajoznawcza do Wrocławia.

21 kwietnia 2023 roku uczniowie Branżowej Szkoły I Stopnia oraz Szkoły Przysposabiającej do Pracy udali się na wycieczkę do Wrocławia.
            Wcześnie rano, bo o 6.30 zebraliśmy się przed dworcem PKP w Katowicach, by wyruszyć wraz z przewodnikiem - w kilkugodzinną podróż autokarową do Wrocławia. Zwiedzanie Wrocławia  rozpoczęliśmy od Miejskiego Ogrodu Zoologicznego i  Afrykarium. Na 33 hektarach mieszka 5 tysięcy zwierząt, przedstawicieli 900 gatunków ze wszystkich kontynentów i środowisk. Afrykarium jest podzielone na 5 stref. W każdej z tych stref mogliśmy zobaczyć różnorodne zwierzęta.
            Po wizycie w Ogrodzie Zoologicznym udaliśmy się na Ostrów Tumski – gdzie wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy znaną wszystkim urokliwą wrocławską wyspę. Zwiedziliśmy piękną Katedrę św. Jana Chrzciciela oraz spacerowaliśmy po Moście Tumskim. Znajduje się tam wiele kłódek zawieszanych przez zakochane pary. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie wrocławskiego Rynku. Przepiękna Starówka i późnogotycki Ratusz, który wygląda jak domek z piernika, zachwyciły wszystkich.
            Idąc w kierunku Starego Miasta szukaliśmy krasnoludków, które znajdują się w różnych zakątkach miasta. Chętnie robiliśmy sobie z nimi pamiątkowe zdjęcia. Po zwiedzaniu udaliśmy się na obiad. W drodze do autokaru mieliśmy jeszcze czas na zwiedzanie miasta.
            Nasza wycieczka była bardzo udana, zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, zrobiliśmy dużo pamiątkowych zdjęć. Mamy nadzieję, że kiedyś znów odwiedzimy to piękne miasto.

• Zajęcia i warsztaty w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.

20 kwietnia br. uczniowie klas gastronomicznych Branżowej Szkoły I Stopnia uczestniczyli w ciekawych zajęciach z wizażu oraz oznaczania barwników spożywczych w produktach. Zajęcia odbyły się w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach. Prowadzący zajęcia wykładowcy oraz studenci zadbali o nasz wygląd zewnętrzny regenerując nasze twarze specjalnymi maseczkami oczyszczającymi i regenerującymi. Pokazali, jak wykonać poprawnie makijaż, jak dbać o własy. Uczniowie uczestniczyli również w warsztatach w pracowni żywienia, gdzie wykrywali sztuczne barwniki w słodkich produktach. Zajęcia były tak ciekawe, że aż żal było wracać do szkoły.

• Kolejne sukcesy plastyczne naszych uczennic!😀

W X edycji Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla szkół specjalnych i warsztatów terapii zajęciowej pt. "OLIGOIMPRESJE - wizja nieba i piekła" nagrodę specjalną mgr T. Kaczmarka, Przewodniczącego Rady Miejskiej Miasta Jaworzna otrzymała Julia R. z kl. 2d Szkoły Przysposabiającej do Pracy, nagrodę specjalną ks. dr M. Bordy, dyrektora Wydziału Katechetycznego Kurii Diecezjalnej w Sosnowcu otrzymała Weronika G. z kl. 2d Szkoły Przysposabiającej do Pracy. Nagrodzona została także praca Sandry G. również z kl. 2d. Jesteśmy dumni z sukcesów dziewczyn i serdecznie im gratulujemy!

Zdjęcia...

• Wewnątrzszkolny Konkurs z Wiedzy o rynku pracy rozstrzygnięty.

W Konkursie wzięli udział uczniowie Branżowej Szkoły I Stopnia oraz Szkoły Przysposabiającej do Pracy. Wyniki przedstawiają się następująco:

I miejsce Kamil Sz. z klasy 3c Branżowej Szkoły I Stopnia.
            II miejsce Gabriel Ch. z klasy 3b Branżowej Szkoły I Stopnia i Kamil J. z klasy 2a Branżowej Szkoły I Stopnia.
            Wyróżnienia w Konkursie otrzymali uczniowie Szkoły Przysposabiającej do Pracy - Marcin J. i Marek Ż.
            Serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w karierze zawodowej.

• Sukces naszej uczennicy w międzynarodowym konkursie plastycznym!

W Polsko - Czesko - Ukraińskim Konkursie Plastycznym pt. "Kosmos" organizowanym przez MDK Koszutka w Katowicach i Středisko volného času Korunka Ostrava, III nagrodę w kategorii wiekowej 16 - 18 lat otrzymała Magdalena Sitek, uczennica kl. 2d Szkoły Przysposabiającej do Pracy. Serdecznie gratulujemy! ❤️.